Inte helt overkligt.

Inatt drömde jag att en kompis och jag hade ett jättefint landställe ihop.

En morgon gick jag och Madeleine upp tidigt, som vi brukade, för att ta ett morgondopp i det närliggande havet. När jag kommer hem så har mamma och min bror (som båda verkar bo lite i vår stuga under sommaren) vaknat och mamma ser ganska sur ut. Ja vafan tror du? säger hon, hon har alltså blivit väckt på heelt fel sätt.

Då har alltså Madeleines mamma (som tydligen bott i huset bredvid) stått och dunkat på dörren för att hon hurtigt nog ville ha sällskap på sin morgoncykeltur. Men eftersom min mamma ville sova den morgonen så hade hon svarat Madeleines mamma med ett "JAG ORKAR INTEEE" när hon frågat varför hon inte öppnade.

Samtidigt som detta ringer Peter Jihde på dörren eftersom att just denna morgonen har vi bjudit honom hem på frukost. Jimmy, min lillebrors barndomskompis öppnar dörren och när han ser att det är Jihde reagerar han såhär:

'Jihde fan!' varpå han highfivade honom.

Jag kunde inte låta bli att skratta och sa medan jag tog hans jacka: ' Allvarligt Peter Jhide, om du går på stan, hur många high five måste du vanligtvis genomlida per dag då?'
Jimmy tittade skamset bort och Jhide steg på, rakt in i den riktigt usla stämning som denna morgon rådde i min och min väns semesterhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0