Snökaos

Det är ett ord jag aldrig använder, detta för att jag är svensk. Aftonbladet är också svenskt, men de gillar ord som kaos, skandal, katastrof, chock osv. Hur som, jag åker till London imorgon och Gatwick har varit stängt i nåt par dagar. Imorse har de öppnat igen till min enorma glädje, så nu kommer vi kunna lyfta imorgon om inga nya komplikationer uppstår. Typ kaos eller något sådant.

Jag skrev ut biljetterna idag och jag kan inte förstå hur jag kan misstro mig själv som jag gör. Jag har suttit i 15 minuter och stämt av att varje tecken är korrekt inskrivet så det stämmer med passen. Jag litar fortfarande inte på att jag gjort rätt, det är ju ingen som suttit bredvid och bekräftat detta. Jag litar inte på mig själv! Alls!
Samma sak uppstår alltid när jag bokar resor och när jag fyller i andra viktiga papper. Samma sak jämt!
Och imorgon vet jag att när det är dags att åka så kommer jag kolla 20 gånger på bokningen att det är rätt tid jag uppfattat för avgång. Jag kommer inte lita på att jag kommer iväg i tid eftersom att jag inte kan lita på min egen klocka. Där kommer fröken ur in i bilden, tack för att du finns fröken.

Vidare har jag en resa jag bokat till NYC i januari, och där är det ännu värre, minsta fel jag gjort kommer få mig stående på arlanda eftersom USA är sådana petfjantar. Jag har hittat på att jag har bokat resa fel år i två veckor nu och måste gå in med jämna mellanrum för att få klart för mig att detta inte är sant.
Jag klarar inte av sånt här, jag får panik och magsår och i mitt huvud råder, just det - Kaos. Skandal, katastrof, chock osv.

Jag skulle inte må jätteuselt av lite hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0