Skansen

Idag är det Lucia! Förra året jobbade jag, men året innan var vi på Skansen på Luciadagen. Då gick vi på julmarknad och kolla älgen och ugglan och sälen. Sen kom Lucia och alla andra till sollidenscenen med häst och vagn och sjöng för oss, det var för fint.

Igår var vi på Skansen igen och gjorde allt det där utom lussebiten. Och vad vi gjorde nu, men inte för 2 år sedan, var att gå på Skansenakvariet! Det blev overkligt kallt ute och vi var tvugna att ta vägen någonstans.
Då fick vi se apan och krokodilen och hajen och kackerlackan, inte att förglömma. Det måste väl vara det skojigaste som finns att kolla på djur! Jag hade glömt hur kul det är. Och sen klappade jag ormen, men tordes inte klappa spindeln.

Och, i skrivande stund kollar jag nyhetsmorgon på 4an. Nu kom ett luciatåg, och lucia i täten är skrämmande lik Tilde De Paula. Är det verkligen ok?

Nu ska jag SVT-playa julkalendern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0