London

Det är så mycket och underbart så det är för mycket att skriva. Men vi har ätit mycket pubmat, jättejättemycket. Och vi har druckit jättemånga puböl. Vi har shoppat jättejättemycket för jättejättemånga pengar. Vi har sett en massa sevärdheter, ty sådant är gratis i London. Vi har haft det mycket bra. Men det har varit väldigt kallt.

Sure säger du som varit hemma i 10 minus medans mina var bara 0-5. Men fyyy vad det blir kallt! Det stod på SMHI att under vår vistelse var det som högst 96% luftfuktighet, nu vet jag inte hur man mäter luftfuktighet men det låter som vi var 4 % från att simma. Och det gör att det blir ofattbart kallt, overkligt kallt. Så nu är jag hemma och sjuk.

Vad som är märkligt med Engelsmän är att de inte verkar känna den kylan. De har på sig små klänningar och besvärar sig sällan med strumpbyxor till dessa. De har sandaler (!) på kvällstid och de har ballerinaskor utan strumpor i (!) på dagtid. Och någon jacka eller tröja är ju onödig att ta med sig hemifrån när du bara ska in i taxin och sen in på klubben. Som du glömde att du var tvungen att köa länge och väl in till. Det är alltså minusgrader där allt detta utspelar sig. Jag vet inte om det kanske är något fish & chips lager som skyddar dem från kylan.

Jag vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0