Julknytis

Det är knytjulbord ikväll hos en vän sedan länge planerat, men sedan jag fick mitt schema ändrat för någon vecka sedan med mitt godkännande tänkte jag, mitt pucko, såklart inte på det. Så ikväll jobbar jag medans alla andra matfestar.

Men eftersom det är jag och ingen annan som är klanten här så var jag ändå tvungen att dra mitt strå till stacken, såhär tidigt har jag aldrig gjort en morotslåda. Det slår alla mina rekord.
Denna var jag först och handlade ingredienser till och insåg snabbt att är man smart går man alltid och handlar på förmiddagen. Det är bara några morgonpigga pensionärer i affären så man slipper köer. Och kassapersonalen hinner till och med att vara trevliga och prata en liten stund.

Vidare har jag gjort ännu något mycket mycket vuxet och förnuftigt. Jag har betalat månadens kommande räkningar, alltså Innan Lönen Kommit. Också väldigt främmande i min och många andras värld. Men detta är något jag gjort utan vidare genomtanke, så vi får väl se om jag har råd med julklapparna också. Det, i och för sig, är väl ganska tyiskt mig ändå.

I can´t believe myself, och dagen har inte ens riktigt börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0