HP

...sås tänkte säkert du, jag tänker Harry Potter.

I helgen så tänkte vi att vi skulle se nåt bra på bio, kanske något spännande och lite hittepåigt, Harry Potter blir bra. Jag minns att när jag såg de tre första filmerna för många år sedan så var de väldigt fristående och enkla. Jag tänkte att även denna skulle vara sådan men jag hade mycket fel.

När vi sett 15 minuter in  i filmen så insåg vi att vi kanske borde sett den filmen som kom innan. Det var hopplöst rörigt ett tag men efter ett tag gick det. Den var spännande och kul och häftig men sen kommer antiklimax - den har en uppföljare och slutar därför mycket plötsligt och ouppklarat. Skitsamma tänker vi, vi får väl lov att se nästa också då.

Dagen efter tänker vi att kanske skulle man se filmen som kom innan denna så man kan få något helhetsbegrepp. Så det gör vi. Lika spännande och bra och underhållande. Tills filmen är slut och vi kommer på att vi nog inte sett filmen innan denna heller, så snart har vi kollat hela Harry Potter filmföljden baklänges. Hur trög får man bli?

Nu äter jag prinskorv och köttbullar till middag, alltså ur en liten skål och jag har inte tillagat dem. Det tycker jag är förbannat gott och det hade jag ALDRIG fått göra när jag var 10. Men nu är jag 23 och får äta vad jag vill till middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0