En paus..

Jag har tagit mig jullov även fast jag inte riktigt får.

Julen har varit underbar, den har firats i Västerås i sann gustafssonsk anda med diverse influenser. Jag är fortfarande mätt efter julafton. Slumrade till till Kalle i vanlig ordning. Missade Karl-Bertil i vanlig ordning.
Jag är glad över mina julklappar och har haft julefrid. Det har varit ett riktigt gott slut på året. Ändå får jag alltid lite ångest i mellandagarna som håller i sig till mitten av januari. En riktig klassiker. Jag vet inte om det är för att allt går så fort eller om det är för att jag känner att något nytt borde åstadkommas. Så just nu sitter jag med ångestblandad förtjusning med min morgonkopp framför nyhetsmorgon. Det är en väldigt fin och solig morgon.

Ikväll skall det ätas middag hos oss på Klara Västra, 6 goda vänner blir vi med lyxigare mat än vanligt och gött att dricka. Nu skall städas och handlas inför middagen så får vi sen se var vi firar in 2011. 2011. Usch, jag får panik. Japp, nu säger vi hejdå till det gamla året och fortsätta mot det nya med samma underbara inställning som huvudkaraktären i min bok har:

"Han vinkade adjö till polismästare Krook, som inte vinkade tillbaka, och så trampade han iväg norrut, för det väderstrecket tyckte Allan var lika gott som något av de andra."

Uhuhuhu gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0