Arga lappen

Den dyker faktiskt upp då och då i mitt trapphus. Vi är ju som känt tre hushåll här i trappen och jag känner karaktärerna vid det här laget. Grannen vägg i vägg, som när jag har fest till 3 på morrn och när jag kommer hem vid 4-5 inte kan låta bli att sätta på lite musik jag gillar på normal nivå, säger att 'oroa dig inte, INGET hörs in till mig (lögn)', han ljuger för att han gillar väl lite liv och rörelse. Han är trevlig och snäll och pratar alltid och tar hand om en. Han är utesluten. Då var det en kvar.

Lapp nr 1 för nåt par månader sedan:

"Hej.
Du som parkerar din cykel framför utrymningsdörren
och riskerar alla i husets liv kanske skulle kunna tänka
dig att ställa den en våning upp istället så vi kan utrymma
vid eventuella oegentligheter.
/ Vän av ordning"

Vän av ordning: jag hatar dig. Du som läser detta, kalla dig ALDRIG Vän Av Ordning, och gör det aldrig på en lapp, då hamnar du i helvetet. Cyklarna har jag ju sett, och dörren cyklarna står framför har jag knappt lagt märke till, men nu vet jag att det är en utrymningsdörr. En utrymningsdörr utan någon text som säger att det är en nödutgång. En utrymningsdörr som befinner sig exakt en och en halv meter från den riktiga huvudporten som man om man vill skulle kunna använda istället vid 'eventuella oegentligheter'. Man får välja själv.

Lapp nr 2, en vecka gammal:

"Hej.
Skulle vi kunna tänka oss att stampa av oss snön under
skorna utanför porten istället för att släpa upp all snö och grus
i trapphuset så vi slipper ha det i våra lägenheter så vore det
mycket angenämt.
/Morsan"

Morsan? På riktigt? Du är avslöjad. Ge mig ett namn på den enda person som inte stampar av sig innan den går in. Den personen finns inte. Men om man har ett par skor som har det minsta spåret i sulan så kommer snö och grus att fastna. Det kommer göra det. Men förbered gärna med ett kit utanför porten med nån pinne så hyresgästerna kan pilla ut sina gruskorn ur sulan på kängan. Morsan bor högst upp och är ensam om det, det är alltså Bara hon som tar den sista trappen upp, så hon behöver inte oroa sig.
Dessutom låg den där lappen på golvet när jag sist såg den, stampad på, brun och grusig och nu är den borta. Jag älskar vaktbolaget på entréplan.

Jag kan inte förstå hur arga lappen kan överleva två hånböcker av Batra och all den tid den varit verksam. 'Morsan', du är så jävla ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0